Degeaba ai un produs sau oferi un serviciu extraordinar dacă nimeni nu a auzit de compania ta. De aceea, departamentul de marketing este important în orice companie mare. 

Cei din acest departament promovează serviciile și produsele oferite de companie către potențiali clienți. Mai departe, cei din departamentul de vânzări fac oferte de preț și conving potențialii clienți să achiziționeze produsele companiei. 

 

Dacă ești pasionat de marketing, află mai multe despre: 

   - Ce presupune munca într-un departament de marketing;

   - Care sunt diferențele între munca într-un departament de marketing și o agenție de marketing;

   - Responsabilitățile unui angajat în departamentul de marketing;

   - Calitățile necesare pentru a lucra în departamentul de marketing;

 

Ce presupune munca într-un departament de marketing

În funcție de poziția pe care o ocupi în companie, munca în departamentul de marketing presupune conceperea și implementarea de campanii pentru a promova compania. Te poți ocupa de implementarea și optimizarea campaniilor de PPC sau de partea de content marketing. 

De asemenea, un om bun de marketing trebuie să fie capabil să găsească mereu campanii și metode noi de promovare. Trebuie să găsești cele mai bune canale de distribuție pentru companie, dar și să îmbunătățești constant campaniile aflate în derulare. 

 

Diferențele dintre munca într-un departament de marketing și munca într-o agenție de marketing

Atunci când lucrezi în departamentul de marketing al unei companii, te vei ocupa strict de promovarea companiei respective. De cele mai mult ori, companiile mici au doar unul sau doi angajați în departamentul de marketing. De aceea, vei avea multe sarcini diferite, de la scrierea de articole, până la verificarea campaniilor de PPC și raportare. 

În ceea ce privește munca într-o agenție de marketing, aici vei putea să lucrezi mereu pentru companii noi. De asemenea, vei avea o poziție clară în agenție și te vei ocupa de aceleași sarcini zilnic. 

În funcție de modul tău de lucru și de experiența pe care o ai în domeniu, trebuie să decizi care este mediul de lucru potrivit pentru tine. 

 

Responsabilitățile unui angajat în departamentul de marketing

1. Dezvoltarea și implementarea strategiilor de marketing. 

 
2. Dezvoltarea continuă a imaginii și identității companiei în mediul online.
 
3. Gestionarea și actualizarea bazei de date de clienți și furnizori.
 
4. Întocmirea și prezentarea rapoartelor de marketing către manager.
 
5. Informarea periodică a conducerii cu privire la evoluția campaniilor de marketing.
 
6. Întocmirea prezentărilor pentru companie și produse .
 
7. Comunicarea pe rețelele de socializare ale companiei (Facebook, LinkedIn, Youtube, Instagram).
 
8. Implementarea unor practici SEO eficiente pentru a crește vizibilitatea companiei.
 
9. Implementarea unor campanii de PPC eficiente.
 

10. Analizarea și prezentarea informațiilor extrase din Google Analytics.

 

11. Planificarea, redactarea și organizarea aparițiilor TV/ Media ale companiei.

 

12. Analizarea și raportarea satisfacției clienților.

 

Calitățile necesare pentru a lucra în departamentul de marketing

1. Să fii o persoană creativă

Creativitatea este una dintre cele mai importante calități pe care trebuie să o ai ca să fii un bun om de marketing. Va trebui să fii creativ pentru a găsi mereu campanii noi și moduri de promovare ale companiei. 

De asemenea, creativitatea este esențială atunci când vei avea prezentări în fața managerilor și a colegilor. 

 

2. Să fii o persoană analitică

Trebuie să ai capacitatea să analizezi eforturile de marketing în balanță cu rezultatele. De asemenea, va trebuie să judeci corect cine și ce activități a desfășurat și care au fost rezultatele fiecăruia. 

Capacitatea de analiză îți va fi utilă și când va trebui să muți bugetele de la o campanie la alta atunci când vezi că unele campanii nu performează. 

 

3. Să fii o persoană foarte organizată

Orice om de marketing are nevoie de organizare. Vei avea de realizat strategii și planificări anuale și lunare. De aceea, trebuie să știi cum să te încadrezi în deadline-uri și cum să planifici fiecare campanie în parte. 

Dacă nu ești o persoană organizată, nu vei reuși să duci la capăt toate campaniile propuse inițial. 

 

4. Să fii o persoană persuasivă

Pentru a scrie mesaje de marketing, trebuie să fii o persoană persuasivă, să poți să intuiești ce își dorește potențialul client. Persuasiunea este esențială atunci când creezi mesaje pentru paginile de social media sau pentru campaniile de PPC. 

 

5. Să ai abilități foarte bune de comunicare

Dacă vrei să lucrezi în acest domeniu ai nevoie de abilități foarte bune de comunicare, atât în scris, cât și oral. Vei avea de realizat prezentări de rapoarte și vei avea de scris diferite articole, email-uri și mesaje de marketing. 

De asemenea, nu uita de comunicarea directă cu clienții și furnizorii. 

 

Concluzie

Într-un departament de marketing nu prea ai timp să te plictisești. Munca în acest domeniu este solicitantă, dar vine cu multe satisfacții. 

Pentru a putea să te dezvolți în acest domeniu, trebuie să fii capabil să respecți deadline-uri, să fii organizat și să poți să îți analizezi greșelile și să vii mereu cu soluții noi.