Cu toțIi apreciem sinceritatea, deschiderea persoanelor de a ne spune lucrurile direct în față, fără ocolișuri, însă în mod special, în mediul profesional, consider că sunt anumite replici pe care nu ar fi indicat să le spunem, cel puțIn nu sub această formă.

 

1. Ceea ce îmi ceri să fac nu se regăsește în fișa postului - Să spunem că îți este alocat un task de către șef, pe care din diverse motive, nu vrei să îl preiei. Cel mai indicat ar fi să îi mulțumeșți pentru încrederea acordată în a-ți oferi această răspundere, iar în cazul în care nu ai timpul necesar sau nu îți place sub nicio formă, fie poți să cauți ajutor din partea unui coleg, fie să îi ceri direct mai multe detalii șefului.

 

Evident, în cazul în care începe să ți se aloce task peste task zi de zi, ai putea avea o discuție deschisă cu șeful tău în care să îi propui să împărți cu altcineva aceste responsabilități și să îi argumentezi concret de ce nu poți sau nu îți doreșți să le preiei tu.

 

2. Eu muncesc în timp ce alții stau degeaba - Această afirmație ar presupune faptul că munca ta e să analizezi și să spionezi ceea ce face fiecare persoană din echipa ta, încât să poți susține acest fapt. Această sarcina îi aparține teoretic șefului tău sau persoanei desemnate de analiza performanțelor.

 

În cazul în care colaborezi direct cu o persoană sau cu mai multe persoane și observi în mod direct că evită sau tărăgănează ceea ce au de făcut, afectând rezultatele celor din jur, atunci îi poți provoca la o discuție directă pe acei colegi, pentru a înțelege ce anume se întâmplă.

 

3. Voi demisiona dacă nu îmi vei mări salariul - În primul rând, ar fi indicat să îți faci o autoanaliză obiectivă din punct de vedere al timpului petrecut în companie și al rezultatelor obținute și să prezinți toate argumentele pentru care consideri că meriți o mărire de salariu. Însă, dacă vei începe direct cu această frază în fața șefului, va suna a amenințare, îl va pune în defensivă și vei pierde ocazia de a prezenta în mod plauzibil valoarea ta în companie.

 

4. Nu vreau să îmi ajut colegii - Presupunând că nu ai ceva de împărțit în mod personal cu persoana respectivă, în momentul în care ți se cere să îți ajuți un coleg sau să împărțiți o responsabilitate, cu siguranță acea persoană chiar are nevoie de acest lucru și nu poate face față de unul singur.

 

Solidaritatea și munca în echipa sunt printre cele mai apreciate calități la un angajat. Dacă poți să ajuți și timpul îți permite, ar trebui să ai satisfacția că poți da o mâna de ajutor, poate chiar să creezi noi conexiuni, deoarece nu se știe niciodată când vei ajunge în locul celuilalt.