Cultura organizațională a unei companii, dar și modul în care este promovată au un impact major în procesul de recrutare. 

Candidații vor să facă parte dintr-o companie care are o misiune clară. 

Crearea unei culturi organizaționale care să atragă și să mențină angajații în companie trebuie să fie o prioritate pentru tine. De aceea, în acest articol vei afla mai multe despre:

 - Cultura organizațională

 - Cum poți să îmbunătățești cultura organizațională a companiei

 

Ce este cultura organizațională

Cultura organizațională a unei companii poate fi văzută ca un set de reguli nescrise.

O cultură organizațională cuprinde numeroase elemente, iar fiecare are un rol în dezvoltarea companiei. 

Principalul pilon al culturii organizaționale este misiunea companiei. 

Orice afacere pornește de la viziunea fondatorilor și se dezvoltă pe parcurs cu un scop bine definit. Fără o misiune clară, o companie nu va reuși să se dezvolte și nici să își mențină angajații motivați. 

O altă componentă importantă a culturii organizaționale este formată din normele și regulile la care angajații, fondatorii și acționarii trebuie să se supună. Acestea sunt incluse în clauze contractuale, dar sunt și reguli nespuse, respectate în mod inconștient de către angajați. 

Abilitățile și comportamentele apreciate sau dorite în cadrul companiei sunt o altă componentă a culturii organizaționale. 

Pe această componentă se bazează întreg procesul de recrutare din companie. Atunci când aceste elemente nu sunt stabilite este posibil ca angajații să nu se integreze în companie.

 

7 Moduri prin care poți să îmbunătățești cultura organizațională a companiei

1. Promovează transparența

Angajații nu trebuie să afle despre problemele sau reușitele companiei în meeting-urile lunare pe care le au cu managerii. 

Atunci când există transparență, angajații au mai multă încredere în companie. 

Pentru a promova transparența în companie, se pot utiliza aplicații de comunicare și colaborare. Printre cele mai bune aplicații de acest tip se numără Slack, Microsoft Teams, Jira și Asana. 

 

2. Comunică des despre misiunea și valorile companiei

Este important ca angajații să cunoască și să înțeleagă de la început misiunea și valorile companiei. Însă o prezentare succintă în prima zi de lucru nu este de ajuns.

De aceea, este ideal ca la orice meeting, teambuilding sau eveniment corporate să se comunice mai multe despre misiunea companiei. 

De asemenea, trebuie să se pună accent pe valorile companiei, iar fiecare angajat să le respecte.

Pentru a promova cultura organizațională și către potențiali angajați va trebui să apelezi la rețelele sociale sau la platforme precum Undelucram ca să poți transmite constant informații despre companie.

 

3. Promovează lucrul în echipă

Lucrul în echipă ajută angajații să se cunoască mai bine și să se ajute unul pe altul în momente de criză. 

De asemenea, lucrul în echipă crește productivitatea angajaților și implicit profitul companiei. 

Pentru a promova lucrul în echipă este important să se organizeze regulat teambuilding-uri și evenimente corporate. În cadrul acestor activități, angajații au posibilitatea să creeze relații puternice și să afle mai multe unul despre celălalt, într-o atmosferă mai relaxată. 

 

4. Recunoaște meritele angajaților

82% dintre angajați ar prefera să le fie recunoscute meritele public decât să primească un cadou sau un bonus. 

De multe ori managerii se axează pe feedback-ul negativ, dar nu fac efortul de a recunoaște meritele sau de a sărbători reușitele angajaților. 

Din păcate, în lipsa recunoașterii angajații vor fi nevoiți să caute un alt loc de muncă. Statisticile arată că peste 50% dintre angajații care demisionează o fac din cauza faptului că nu se simt apreciați la locul de muncă.

 

5. Uită de micromanagement

Micromanagementul poate crea un mediu de lucru toxic pentru angajați. 

Prin micromanagement se înțelege monitorizarea frecventă a angajaților. 

De cele mai multe ori, managerii se implică prea mult în sarcinile subalternilor și se axează pe greșelile minore în loc să observe reușita proiectului.

Acest mod de monitorizare îi descurajează pe angajați și poate duce chiar la demisia acestora. 

Pentru a evita micromangementul trebuie să le oferi training-uri frecvente managerilor și să le propui un sistem de monitorizare mai eficient. 

 

6. Pune accent pe flexibilitate

Angajații muncesc din ce în ce mai mult. Mai exact, un angajat muncește în medie 49 de ore pe săptămână. 

Acest lucru poate duce la burnout care nu face decât să scadă productivitatea angajaților. 

Pentru a-ți menține angajații motivați și pentru a îmbunătăți cultura organizațională, trebuie să pui accent pe flexibilitate. Angajații tăi trebuie să știe că își pot lua o zi liberă din motive personale sau că pot pleca mai devreme de la birou atunci când au nevoie.

 

7. Oferă și solicită feedback regulat

Tu nu trebuie doar să oferi feedback, ci să îl și soliciți de la angajații tăi. 

Feedback-ul angajaților tăi te va ajuta să observi problemele mai puțin evidente din cadrul companiei. 

De la problemele de management și până la conflictul dintre colegii de echipă, feedback-ul trebuie să fie unul sincer. 

Pentru a te asigura că angajații tăi îți vor transmite un feedback sincer, poți încerca să trimiți un chestionar pe care fiecare angajat îl poate completa fără să își treacă numele sau alte date personale. 

 

Concluzie

Cultura organizațională trebuie promovată și îmbunătățită constant deoarece te poate ajuta să atragi mai mulți candidați, dar și să îți menții angajații motivați. 

Nu trebuie să pui accent doar pe o singură componentă a culturii, ci să încerci să îmbogățești fiecare element pentru a crea o cultură organizațională puternică. 

Implică toți angajații în procesul de promovare și îmbunătățire a culturii organizaționale deoarece orice contribuție din partea angajaților tăi este foarte valoroasă pentru companie.