Poziția de manager într-o companie, indiferent că vorbim de o firmă mică, medie sau mare, este de cele mai multe ori, una complexă.

Pe lângă numărul mare de sarcini pe care un manager le are de rezolvat, acesta trebuie să se ocupe și de buna funcționare a echipei pe care o coordonează.

Cu alte cuvinte, un manager are o responsabilitate foarte mare când vine vorba de buna funcționare a companiei.

Astăzi, te invit să analizăm împreună cum arată rutina zilnică a unui manager de succes și cum poate acesta să fie cât mai productiv pe tot parcursul zilei.

Odată parcurs acest articol, sperăm să te ajute să-ți găsești motivația, ori de câte ori ai nevoie.

 

Analiza zilei

O vorbă din popor spune așa: “Cine se scoală de dimineață, departe ajunge”.

Acesta lucru se aplică și în cazul unui manager de succes.

Ca și prim task pe care un manager trebuie să îl facă atunci când ajunge la birou, este analiza zilei.

Mai exact, acesta își va planifica și prioritiza sarcinile din ziua respectivă.

Ideal ar fi ca acesta, să-și pregătească ziua cu o seară înainte. Spre exemplu, în ultimele 30-40 minute înainte de încetarea programului de lucru, își poate pregăti sarcinile pentru a doua zi.

În felul acesta, imediat ce va ajunge la birou, nu va mai pierde timp cu acest lucru și va începe ziua mult mai productiv.

Ca și soluție practică, recomandăm folosirea aplicațiilor Evernote sau OneNote, acestea sunt cele mai cunoscute când vine vorba de crearea de notițe sau liste personale.

 

Organizarea administrativă – Relația cu echipa

Aici este punctul  în care managerul își “suflecă mânecile” și intră în acțiune.

Odată prioritizate sarcinile zilnice, el se coordonează cu echipa pentru a eficientiza timpul și a scoate maximul din fiecare task.

Coordonarea și comunicarea cu echipa pe tot parcursul zilei, reprezintă un aspect foarte important din rutina unui manager.   

Astăzi, datorită tehnologiei, acesta se poate folosi de foarte multe aplicații și soluții software pentru a ramâne conectat cu echipa atunci când este nevoie.

Printre cele mai cunoscute, putem enumera: Slack, Asana sau Zoom pentru comunicarea video.

Leadership-ul a fost înțeles, de cele mai multe ori, greșit de marea majoritate a companiilor.

Vremurile în care superiorul îți spunea ce să faci, fără a oferi suport sau încurajare, nu mai funcționează în zilele noastre.

Implicarea și soluționarea sarcinilor împreună cu echipa, te va ajuta să-ți câștigi respectul și încrederea în fața celorlalți.  

Unul dintre cele mai mari challenge-uri pe care le are un manager, este cunoașterea individuală a fiecărui angajat.

Odată cunoscut acest aspect, managerul poate afla dorințele și așteptările fiecăruia și astfel îl va putea direcționa în companie,  în funcție de motivația lui.

 

Puterea de decizie

De cele mai multe ori, decizia este echivalentă cu procesul de ansamblu al conducerii.

Cu alte cuvinte, puterea de decizie stă în mâna superiorului, în cazul de față, al managerului.

De ce  am ales să includem acest aspect pe lista noastră ca și rutină zilnică?

Pentru că de cele mai multe ori, pe parcursul zilei, un manager este supus la luarea unor decizii importante, care țin atât de echipă, cât și de companie.

Primul pas în luarea unei decizii importante, este cunoașterea problemei sau situației.

Odată ce cunoști toate aspectele situației, poți avea o imagine de ansamblu și astfel, poți lua în calcul mai multe variante de rezolvare.

Următorul pas, este simularea aplicării tuturor variantelor de rezolvare.

Aici este nevoie de puțină imaginație sau, dacă te simți depășit de situație, poți apela și la echipă, în cazul în care ai nevoie de o a doua opinie.

Chiar dacă de cele mai multe ori managerii sunt puși sub presiune atunci când vine vorba de stabilirea unei decizii, important este să te detașezi de gândurile care îți pun bariere și care te limitează.

Găsește un mecanism intern prin care te poți detașa de aceste gânduri, la urma urmei, un bun manager va lua tot timpul deciziile la rece, cât mai rațional.

 

Concluziile zilei

Odată ajunși la final, putem trage cele mai importante concluzii, derulate pe parcursul zilei.

Aici este etapa, în care putem face o rezoluție, o imagine de ansamblu mai bine spus, asupra zilei.

Poți analiza, ce a mers bine, ce nu a mers bine și mai ales ce poți îmbunătăți pe viitor.

Știm că foarte mulți dintre noi, la finalul programului de muncă, suntem grăbiți să ajungem cât mai rapid acasă, fară a pregăti sarcinile pentru a doua zi.

Așa cum menționasem și la începutul articolului, pregătirea sarcinilor pentru ziua următoare, reprezintă un lucru esențial, atunci când vine vorba de productivitatea noastră.

Important este să închei ziua cu un gând pozitiv, să înțelegi că orice om face greșeli, iar odată ce învățăm din acestea, putem deveni mai buni la ceea ce facem.

Până data viitoare, îți urăm succes în cariera ta!