Sărbătorile de Paște au trecut, oferindu-ne o binemeritată pauză de la rutina zilnică. Acum, e timpul să ne reîntoarcem la job și să ne refacem energia și motivația pentru a ne atinge obiectivele profesionale. Uite:

 

7 sfaturi care te pot ajuta să faci o revenire lină și eficientă:

 

1. Stabilește-ți obiective realiste

La începutul săptămânii, dedică timp pentru a-ți stabili obiective clare și realiste pentru săptămâna care urmează la locul de muncă. Prioritizează sarcinile importante și stabilește termene limită clare pentru a evita procrastinarea. Folosește o listă (de preferat digitală) cu taskurile pe puncte pentru a-ți ține evidența obiectivelor și a termenelor limită.

 

2. Organizează-ți cu drag spațiul de lucru

Un spațiu de lucru organizat nu este doar o chestiune de estetică, ci un factor important care îți poate influența semnificativ concentrarea, productivitatea și starea de spirit. Chiar și dacă ai un job online, atunci când te afli într-un mediu dezordonat, te poți simți copleșit, stresat și mai puțin capabil să te concentrezi pe sarcinile importante. Sfatul nostru: definește zone distincte, cum ar fi o zonă pentru laptop și tabletă, o zonă pentru citit, o zonă pentru brainstorming și un spațiu pentru relaxare.

 

3. Practică autocompasiunea

După o perioadă de deconectare, este normal să te simți copleșit sau stresat la revenirea la locul de muncă. Important este să fii blând cu tine însuți și să nu te critici dacă nu te simți la fel de productiv ca de obicei. Gândește-te la ce ți-ar spune un prieten bun dacă te-ar auzi vorbind despre performanțele tale. Oferă-ți asumat aceleași cuvinte de încurajare și sprijin.

 

4. Comunică și arată-ți vulnerabilitățile

Discută cu colegii și superiorii tăi despre planurile tale pentru săptămâna care urmează. Asigură-te că sunt la curent cu prioritățile tale și că știu că ești deschis și disponibil pentru colaborare. Sinceritatea și deschiderea reală de a povesti emoțiile care te încearcă, pot lega prietenii trainice cu partenerii tăi de discuții.

 

Salarii adăugate recent

5. Evită multitasking-ul

Ia-le rând pe rând! Concentrează-te pe o singură sarcină, rezolv-o, apoi treci la următoarea. Tentația de multitasking la job te poate face mult mai predispus la greșeli. În plus, studiile recente arată că nu există multitasking per se. Un angajat nu face nimic altceva decât să-și comute focusul cu rapiditate de pe un subiect pe celălalt, ceea ce în final nu se traduce decât în lipsă de productivitate.

 

6. Fă pauze regulate, asumate

Este important să faci pauze regulate pentru a te relaxa și a-ți reîncărca bateriile. Ridică-te de la birou, fă o plimbare scurtă sau discută cu un coleg. Evită însă spațiile pentru fumat. Există și alte metode non-toxice de a te deconecta cu adevărat în acele minute. Practică, spre exemplu, un exercițiu scurt de mindfulness.

 

7. Recompensează-te cu generozitate

Recompensele nu sunt doar un simplu gest de mulțumire la finalul zilei, ci un instrument important pentru a menține motivația și a te stimula să continui să lucrezi din greu și să-ți atingi obiectivele. Atunci când te recompensezi cu generozitate, trimiți creierului tău un semnal pozitiv, asociind munca depusă cu satisfacția și plăcerea. Deci, la încheierea programului de job, nu uita să te recompensezi pentru realizări. 

 

În concluzie…

Revenirea la întregul potențial profesional după Sărbători trebuie să fie un proces gradual. Abordarea potrivită îți poate asigura o tranziție lină și o revenire rezonabil de rapidă la performanțele cu care ești obișnuit la job. 

Bonus: Nu uita să te hidratezi suficient și să mănânci atunci când simți foame. Orice task poate aștepta acele câteva minute necesare ca să-ți recuperezi energia mâncând un fruct sau bând un pahar cu apă. Viața profesională este un maraton, așa că nu sprinta la fiecare sarcină. Dozează-ți înțelept eforturile și alimentează-ți bateriile ori de câte ori ai nevoie.