Brandul angajatorului descrie reputația angajatorului ca un loc de muncă și valoare pe care o aduce angajaților, spre deosebire de reputația mai generală a brandului corporativ și valoare pe care o aduce clienților. Prin urmare, arta și știința brandingului angajatorilor se referă la atracția, angajamentul și inițiativele de păstrare care vizează îmbunătățirea brandului de angajator al companiei tale. 

Ai pus pe lista de obiective de marketing creșterea brandului de angajator?

Iată ce trebuie și ce nu trebuie să faci:

Unul din păcatele echipelor responsabile de brandul de angajator este acela că își concentrează eforturile doar în direcția compunerii pachetului de beneficii pentru angajat. Teoria este că făcându-și angajații fericiți, aceștia vor transmite mai departe satisfacția lor prin diferite metode și astfel compania va începe încet-încet să-și construiască un brand de angajator. Nu mă înțelege greșit, cred că acesta este cel mai bun punct de pornire, dar nu este suficient pentru a putea vorbi încă despre employer branding.

 

În cartea „Connected. Puterea surprinzătoare a rețelelor sociale și felul in care ne modelează viața”, scrisă de Nicholas  A. Cristakis, James H. Fowler ni se explică cum multe dintre deciziile pe care le luăm noi sunt influențate de oamenii din jurul nostru:

Prietenii noștri ne influențează - de multe ori noi ne copiem prietenii, ei ne dau permisiunea (și garanția) să facem lucruri. Dacă un prieten face ceva / cumpără ceva / a fost undeva, suntem înclinați să facem / cumpărăm / să mergem și  noi.

Prietenii prietenilor prietenilor noștri ne influențează - suntem influențați de ce fac prietenii noștri dar suntem influențați și de ce fac prietenii prietenilor noștri ba chiar și de prietenii prietenilor prietenilor noștri.

Și, da, pentru a avea succes în creșterea brandului unui angajator trebuie să ne asigurăm în primul rând că toți angajații actuali sunt fericiți. În cele mai multe cazuri, faptul că oferi un pachet de beneficii nu este suficient să construiești sentimentul de bine pentru angajații tăi.

 

Iată câteva din elementele care contribuie la formarea unei culturi pozitive în cadrul companiei:

- asigurarea locului de muncă

- competiția sănătoasă între angajați

- recompensarea corectă a eforturilor

- posibilitatea de avansare în cadrul companiei sau migrare interdepartamentală

- work - life balance

 

Imaginile din Social Media sau evenimentele pe care le facem în direcția employer branding ajută foarte mult, oamenii le văd și își doresc să lucreze cu tine, să facă parte din acel mediu super cool pe care îl văd. De ce, din nou, nu este suficient?

Pentru că realitatea nu se schimbă doar cu imagini publicate în Social Media. Ce ne facem când potențialii noi angajați încep să caute pe net păreri de la oamenii care au lucrat sau lucrează la acea companie? Și găsesc mai multe comentarii negative decât pozitive?

 

Începe din interior și  stabilește-ți ca obiectiv principal sa îți transformi angajații în Ambasadori de Brand, oficiali sau neoficiali. Cu cat mai mulți angajați vor avea un real sentiment de bine în raport cu compania - îl vor comunica în mod natural cu prietenii lor, acei prieteni mai departe… înțelegi principiul -  vor răspândi impresii pozitive despre companie. Și uite așa poți spune ca începe acel WOM (Word to Mouth) Marketing de care tu ai nevoie pentru planul tău.

Da, este un proces de durata dar nici rezultatele nu sunt pentru 2-3 luni, ci ani, timp în care angajații devin mai dedicați, productivi și mai fericiți.

 

Iată care este planul pe care ți-l propun pentru a avea un brand de companie eficient:

- Revizuiește procesul de angajare.

- Creează mesaje dedicate pentru tipurile de angajați de care ai nevoie.

- Angajează oameni cu tipul de personalitate potrivită pentru jobul pe care îl au de făcut și să fie compatibile cu celelalte personalități din companie.

- Dezvoltă un program de Onboarding foarte bine pus la punct.

- Cunoaște-ți angajații: ce le place să facă, cum vor să se dezvolte, ce vor să învețe, cum își văd ei drumul în carieră.

- Creează Innovation Centres unde oricine are o idee din companie poate intra și, împreună cu alți colegi, pot pune pe picioare ideea respectivă pentru a ajuta compania.

- Mizează pe diversitate și un program de incluziune socială.

- Revizuiește pachetul de beneficii în mod constant, adaugă sau scoate beneficii, în funcție de cum sunt folosite și de câte persoane.

- Creează Team Hangouts cel puțin odată pe lună pentru a crea legături sănătoase între colegi, acest lucru duce și la o mai buna colaborare în timpul programului de munca (board games, movie night, ziua internațională a cafelei, Friday lunch - unde se strâng toți colegii și mănâncă împreună). Din păcate acum trebuie ținute aceste hangouts în mediul online, dar nu este imposibil.

- Și ultimul pas: reiei procesul de la început.

 

Tu ce ai folosit pentru a-ți construi un brand de angajator?