Primul interviu pentru un job este adesea unul telefonic, iar impresia pe care o faci în această conversație poate fi decisivă în alegerea ta pentru etapa următoare. Iată 7 sfaturi esențiale, pentru a te asigura că reușești să faci o impresie bună:

 

Cunoaște-ți Recrutorul ca pe tine însuți

După ce obții numele persoanei cu care vei avea interviul telefonic, este recomandat să cauți profilul ei pe LinkedIn și să afli care este poziția ei în companie. În majoritatea cazurilor, va fi un membru al echipei de recrutare, nu un manager direct sau un director de resurse umane. În timpul discuției, veți discuta în general despre istoricul tău profesional și ea îți va prezenta rolul disponibil în companie.

 

Timp de răspuns minim = șanse de angajare maxime 

Dacă vrei să maximizezi șansele de a fi angajat, este important să răspunzi prompt la solicitarea de a stabili un interviu telefonic și să oferi mai multe opțiuni de oră și dată pentru a evita un schimb lung de e-mailuri. Recruiterul va aprecia acest lucru. De asemenea, e important să îți notezi toate detaliile și să fii disponibil în momentul agreat. Dacă intervine o urgență, anunță cât se poate de repede. 

 

Research, research, research 

Totul începe cu un research temeinic. Caută cât mai multe informații despre companie pe LinkedIn, pe site-ul lor sau în presă. Recruiterul va presupune că știi câte ceva despre organizația lor dacă ai aplicat la un job în cadrul ei. Începe prin a citi despre misiunea, valorile și obiectivele companiei. De asemenea, te poți informa despre proiectele pe care le au în desfășurare, despre impactul în comunitate sau despre cultura lor organizațională. Studiile arată că recrutorii tind să nu meargă mai departe cu un candidat care nu știe nimic despre companie, așa că fă-ți temele! 

 

 

Stabilește-ți din timp așteptările salariale 

Este important să îți cunoști așteptările salariale din timp și să fii pregătit să discuți despre ele în timpul interviului. În mod obișnuit, recrutorul te va întreba direct despre acest subiect. Un sfat simplu este să alegi un interval de salariu și să îl menționezi pe acela. De exemplu, poți spune că aștepți un salariu net lunar între 3000 și 5000 lei, având grijă ca suma minimă din interval să fie una pe care ești dispus să o accepți. Dacă această întrebare te intimidează, poți exersa răspunsul cu un prieten sau cu un coach până când te simți confortabil să răspunzi. În unele cazuri, emoțiile pot conduce la răspunsuri eronate, care transmit un mesaj diferit de ceea ce îți dorești să comunici.

 

Amenajează un loc liniștit în care să porți discuția 

Atât în cadrul interviurilor telefonice, cât și a celor video, este esențial să nu fii întrerupt. Verifică să nu fie niciun zgomot exterior care să distragă atenția și asigură-te că ai semnal bun la telefon. Pentru unele persoane, este util să se îmbrace exact cum s-ar îmbrăca la un interviu fizic, le ajută să se simtă mai încrezătoare. Fă orice te ajută să te simți calm și cu o atitudine profesională.

 

Oferă-ți secunde de gândire de câte ori ai nevoie

Dacă ai nevoie de un pic de timp ca să formulezi un răspuns, este perfect în regulă. Dacă ai nevoie de clarificări, este de asemenea în regulă. Ar fi bine să-i spui asta interlocutorului. Iată câteva idei:

- Am câteva idei. Dă-mi, te rog, câteva secunde să aleg un răspuns relevant. 

- Înainte să răspund, te rog să clarifici la ce te referi prin XYZ.

Pentru a putea acoperi toate întrebările și a oferi cât mai multe dintre detaliile solicitate de angajator în timpul interviului, este ideal să răspunzi cât mai prompt. De aceea, este recomandat să exersezi înainte posibilele răspunsuri la întrebările comune din cadrul interviului. Astfel, vei fi pregătit și vei putea fi mai sigur pe tine în timpul interviului.

 

Follow-up cu un email de mulțumire

La încheierea interviului telefonic, este recomandat să trimiți un email de mulțumire, în care să subliniezi interesul tău pentru rolul respectiv și competențele tale care te califică pentru poziția respectivă. De obicei, puțini candidați fac acest pas, așadar vei fi diferit și vei face o impresie pozitivă.

În timpul interviului telefonic, este important să eviți următoarele greșeli:

- Nu răspunde la telefon într-un mediu zgomotos;

- Opriți orice notificare sau zgomot care ar putea distruge discuția;

- Nu fuma sau nu mesteca în timpul convorbirii;

- Vorbește clar și concis și nu grăbi ritmul discuției;

- Nu refuza să răspunzi la întrebările puse de recruiter.