În era dinamică a locurilor de muncă, satisfacția angajaților devine o componentă esențială pentru brandul de angajator al companiei. Angajatorii de succes sunt cei care înțeleg și răspund nevoilor și așteptărilor angajaților lor. În 2024, anumite tendințe și cerințe devin din ce în ce mai evidente în rândul forței de muncă, iar angajatorii au ocazia să-și consolideze employer brandingul pentru a-și menține și motiva angajații. 

 

7 insight-uri cruciale pentru angajatori în 2024

 

1. Salariul - întotdeauna Salariul!

Desigur, salariul rămâne un factor esențial în satisfacția angajaților și în percepția externă despre brandul de angajator al companiei. În 2024, angajatorii trebuie să fie conștienți de echitatea salarială și să ofere pachete competitive pentru a atrage și reține talentele. Totodată, beneficiile suplimentare, precum asigurările de sănătate și alte avantaje, pot constitui un motiv suplimentar pentru angajați.

 

2. Sentimentul că sunt cu adevărat utili/valoroși

Angajații doresc să simtă că aduc o contribuție valoroasă la organizație. O comunicare clară privind așteptările și recunoașterea eforturilor depuse contribuie semnificativ la consolidarea acestui sentiment, dar și al brandului de angajator. Angajatorii ar trebui să creeze un mediu în care angajații se simt valorizați și văd impactul pozitiv al muncii lor asupra organizației.

 

3. Autonomie

Angajații apreciază tot mai mult posibilitatea de a-și gestiona propriile sarcini și proiecte la job. Încurajarea spre autonomie în luarea deciziilor și implementarea ideilor oferă putere angajaților și îi face să se simtă mai implicați în misiunea organizației. Acest lucru nu numai că sporește eficiența, dar și satisfacția angajaților.

 

4. Apartenență

Un mediu de lucru care promovează un sentiment de apartenență și camaraderie este esențial în 2024. Angajații doresc să se simtă conectați la echipa lor și la valorile organizației. Poate fi un pilon esențial al oricărei campanii de Employer Branding pe care ar desfășura-o compania voastră anul acesta. Organizarea de evenimente sociale, programe de mentorat și alte inițiative care să încurajeze interacțiunea și colaborarea pot întări acest sentiment de apartenență.

 

5. Transparență & Overview în sarcini

Transparența cu care este trasată o sarcină și oferirea unei viziuni clare asupra impactului taskului respectiv de la A la Z asupra organizației imprimă mereu o senzație de siguranță și chiar de putere angajaților. Un overview în sarcini și proiecte contribuie la alinierea echipelor și la evitarea sentimentului de izolare sau nesiguranță la job.

 

 

6. Empatie și câte un „Felicitări!” sincer 

Managerii și liderii care manifestă empatie și recunosc eforturile depuse de angajați construiesc relații mai puternice în cadrul echipei. Feedback-ul constructiv și recunoașterea publică a realizărilor pot crea un mediu în care angajații se simt valorizați și încurajați să se dezvolte continuu. Toate aceste se întorc în organizație sub forma unei cifre de retenție mai mare.

 

7. Un sens al muncii lor

În 2024, angajații caută mai mult decât un simplu loc de muncă - ei caută un scop și o contribuție semnificativă. Organizațiile care își clarifică valorile și misiunea și oferă angajaților o perspectivă asupra impactului pozitiv pe care îl au, vor atrage și menține talentele de top.

 

În concluzie… 

Angajatorii care înțeleg și răspund la aceste nevoi vor avea avantajul de a-și menține și motiva forța de muncă într-un peisaj profesional în continuă schimbare. Investițiile în dezvoltarea culturii organizaționale, comunicarea eficientă și recunoașterea angajaților pot contribui semnificativ la brandul de angajator și la succesul pe termen lung al unei companii.