Este bine să știi că nu există o potrivire totală între un candidat și un rol profesional. Ca atare, niciun recrutor echilibrat în decizii și evaluări nu va avea pretenția să îndeplinești 100% toate criteriile cerute. Nu strică însă să îți amplifici angajabilitatea în 2023 și să rămâi în controlul vieții tale profesionale. Iată cum:

 

Ești informat, ești angajabil

Este esențial să te menții la curent cu evoluțiile din industria ta, să-ți actualizezi competențele și să ai așteptări realiste în ceea ce privește învățarea. Este necesar să vorbești cu oameni care ocupă poziția dorită de tine și să cunoști pașii necesari pentru a deveni un candidat bun. Dacă ai lucrat în companii care nu au investit în dezvoltarea angajaților, este important să te informezi despre cerințele actuale ale pieței și să vezi cum poți să te adaptezi pentru a fi competitiv.

 

Angajatorii iubesc proactivitatea

Pentru a-ți crește șansele de a fi remarcat de angajatori, este bine să-ți faci prezența cunoscută. Iată câteva sugestii pentru a atrage atenția:

- Personalizează-ți scrisoarea de intenție prin cercetarea companiei și a poziției pentru care aplici

- Folosește-ți rețelele personale și inițiază contactul cu angajatorii

- Trimite un mesaj sau un e-mail după ce ai aplicat la un job și un e-mail de mulțumire după interviu

- Participă activ în rețelele sociale ale companiei prin comentarea postărilor și propunerea de soluții pentru provocările/ proiectele lor.

 

Activează puterea comunității tale

Contează să-ți dezvolți relații solide cu persoane-cheie din domeniul tău, nu doar să te bazezi pe competențele și cunoștințele tale. Arată-le cum ești valoros atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Recomandările de la persoane cu care angajatorii au deja relații sunt adesea preferate în procesul de recrutare, deci asigură-te că ești pe lista de recomandări când se ivesc oportunități.

  

Ai credibilitate, ai parte!

În loc să incluzi referințe în CV, poți utiliza funcția de recomandare din LinkedIn pentru a-ți accentua competențele și realizările. Solicită recomandări de la șefi, colegi și parteneri de afaceri, precizând exact ce aspecte ale experienței tale dorești să fie evidențiate. Oferă, de asemenea, să lași și tu recomandări celor cu care ai lucrat, acest lucru fiind o metodă ușoară pentru ca ei să-ți returneze favoarea.

 

Specializare, specializare, specializare 

În contextul actual, flexibilitatea, capacitatea de adaptare și rezolvarea problemelor noi sunt competențe esențiale. Însă, noi considerăm că este la fel de important să excelezi într-un domeniu sau să ai un avantaj competitiv, cum ar fi cunoștințe avansate într-o limbă străină mai puțin comună. Expertiza și combinația unică de competențe pot atrage oportunități de carieră mai bine plătite sau parteneriate valoroase.

 

Salarii adăugate recent

 

Folosește puterea brandului personal

Deși construirea unui brand personal este asociată adesea cu influencerii, aceasta este esențială pentru orice profesionist care dorește să fie recunoscut ca autoritate în domeniul său de activitate. Dacă ai deja o specializare sau un avantaj competitiv, poți să-ți construiești imaginea ca expert prin povestirea experienței tale, a ceea ce îți place și nu îți place la munca ta, a punctelor forte și a modului în care poți contribui la succesul companiilor. Poți face acest lucru prin intermediul postărilor pe rețelele social media, articole pe site-uri partenere sau chiar pe site-ul tău, prin participarea la podcast-uri sau evenimente de specialitate.

 

Nu în ultimul rând

… este bine să știi că 2023 va fi un an cu multe provocări pentru viețile noastre profesionale. Recesiunea, scumpirile, inflația vor pune presiune pe bugetul familiilor noastre. Tocmai de aceea este bine să te asiguri că ești valoros pe piața muncii și angajabil.

Sperăm că ți-au fost utile informațiile din acest articol și ne-am bucura să scrii pe paginile noastre de Facebook și LinkedIn care dintre sfaturi ți se pare mai ușor de implementat.

Tu ce planuri ai pentru anul acesta?